Geoblog.pl    joisanna    Podróże    Portugalia 2009    jak nietoperze dbają o książki

jak nietoperze dbają o książki

Portugal
Portugal, Coimbra

Coimbra (czyt. kłimbra) uniwersyteckie miasto portugalii zaskakuje nas ... obdrapanymi budynkami i brudnymi ulicami
nie takie było nasze wyobrażenie o portugalii, gdzie się podziały małe zadbane kamieniczki wąskie acz urokliwe uliczki?

... ruszamy na zwiedzanie miasta,bez większych problemów docieramy do zespołu uniwersteckiego i kupujemy bilety wstępu 6 euro za zwiedzenie całego kompleksu

zaczynamy oczywiście od słynnej biblioteki, której wnętrze robi duże wrażenie, z dostępnej w języku angileskim informacji dowiadujemy się że w środku mieszkają nietoperze, które nocą wyjadają szkodliwe dla ksiązek robactwo,
zaciekwieni pytamy "strażniczki" o te nietoperze, Pani choć po angielsku za bardzo nie rozumie, energicznie kiwa głową powtarzają "bats" i wskazując w kierunku najwyższych regałów. To podobno za nimi w ciągu dnia kryją się nietoperze.